Rekisteröitynyt 31.10.2017 14:35:26
Nähty 195 päivää sitten
Sukupuoli Mies
Viestejä 908
Tageja annettu 51
Vierailuja 1 414
Medioita 28
Medioiden näyttökerrat 12 591
Plussia 289
Saavutuksia Ei ole
+0      
Pitää vähän selvittää käräjäjuttuja, sain tuossa kesällä turpaan kun painikaveri aloitti yllättäen päähänlyöntikisan ja lähti karkuun heti ekan vuoron jälkeen.
No, kun syyttäjänvirasto oli pallotellut papereita puoli vuotta, tuli kutsu käräjille ja tottakai tämä vastapuoli ja sen autokuski syyttää meikäläistä vastavuoroisesti pahoinpitelystä ja vahingonteosta.

Nyt sitten esitutkintapapereita selatessa lähti se pieni Hercule mesoamaan pään sisällä, siis jos nämä tyyppien väitteet on totta niin SUPOn tai intin kannattais ottaa palkkalistoilla teleporttaava ninja joka pystyy potkimaan avokärkisillä sandaaleilla teräviä jälkiä metalliin ennenkuin FSB rekrytoi mut, tyyppi joka pystyy aiheuttamaan kovaa kipua ja särkyä paljain käsin jättämättä jälkeäkään uh.. "epäiltyyn" olis varmasti palkkansa arvonen. Ja sitten voidaankin siirtyä siihen miksi ihmeessä näin tein..

Anyways, nyt on kolmeen kertaan kysytty että miksei mulla oo oikeusavustajaa?
Nettotulot jotain kahden ja puolen sadan luokkaa mutta sattuu olemaan äijältä peritty yksiö eli se oikeusavustaja kustantaa 70€ + 110€ tunti.

Syyttäjäviraston sihteeri kyllä vinkkasi että kannattaa mainita tuomarille käsittelyn aikana että oikeusavustajaan ei ole varaa, ne on kuulemma aika järjestään kyrvähtäny siihen et kerta kerran jälkeen joku kilikalit, juoksukaljat, pahoinpitelyn tjsp tehny tyyppi kävelee naureskellen oikeussaliin ilman huolen häivääkään vitun kalliin valtion maksaman asianajajan kanssa samaan aikaan kun uhri kärvistelee yksikseen usein vielä ekaa kertaa käräjäsalissa..
14.01.2022 11:09:46
#539217 [+-] Piilota Suosittele

Kerrot vain homman miten se sinun mielestä meni. Tuomari ja lautamiehet sitten päättää kumman tarina on uskottavampi.
Yksi kikka on kertoa, että sinua provosoitiin käymällä käsiksi ja puolustit vain itseäsi. Auton naarmuttamisen tietenkin kiistät ja sanot vain, ettei ole hajuakaan mistä ne ovat tulleet ja kyseenalaistat, että olivatko sittenkin vanhoja tai myöhemmin aiheutettuja jälkiä.

14.01.2022 11:14:21 | 11:16:39
#539219 [+1] Piilota Suosittele

Voi helvetin idiootti, googleta oikeusapu ja tajua ettet sä maksa siitä pienituloisena. Tajuutko nyt miks ne kyselee miks ei oo oikeusavustajaa? Se on sitä varten, että pers aukiset saa oikeusturvan. Ei omaisuus siihen vaikuta vaan nettotulot.

Joten ihan oma mokasi.

E: ja tuplapostauksia voi poistaa, tää on 5 kertaa etusivulla.

14.01.2022 11:17:37
#539220 [+-] Piilota Suosittele

>>539219
Joo, noin se menee. Ilmainen oikeusapu määritellään käyttövarojen mukaan ja tuskin joku yksiö on arvoltaan yli kahta miljoonaa, jolloin varallisuus lasketaan mukaan.

14.01.2022 11:45:26
#539230 [+2] Piilota Suosittele

>>539224

Ei vaan se, että uhri jää nuolemaan haavojaan. Se on yleistä tietoa suomessa. mm. Konginkankaan onnettomuudessa hengissä säilyneitä saivat taistella vuosikausia, että saivat oikeutta.

Näin se menee suomessa.

14.01.2022 13:20:27
#539244 [+-] Piilota Suosittele

>>539236

Siihen liittyi useampi taho, ei pelkästään oikeusapu. Pelkkä oikeusapu ei yksistään tuota mahdollistanut. Jos joku muuta luulee, niin on hakoteillä.

14.01.2022 15:31:28 | 15:45:27
#539265 [+1] Piilota Suosittele

>>539218
Jotain sen suuntaista mä ajattelinkin, tällä hetkellä mietin lähinnä kuinka paljon sarkasmia käräjillä sopii käyttää.. Ja joo, oikuttelee. Tossa olis koodissa ehkä vähän säätämistä ellei servuja saada vähän vähemmän jumahteleviksi.

>>539219
Eilen minulle oikeusaputoimistossa kerrottiin suoraan päin naamaa virkahenkilön toimesta että kyllä se varallisuus vaikuttaa ja ton verran se maksaa kun on muutaman kympin arvoinen yksiö vaikka tulot on työkkäri ilman toimaria. Occamin partaveitsi sanoo että sinä olet malliesimerkki Dunning-Krugerin syndroomasta.

>>539221
Painelin muutamaan kertaan lähetä-nappia kun se ei reagoinut mitenkään ja hups. Bugi vai feature?

>>539230
En tiedä jaksanko ruveta vääntämään rikosuhriviraston kanssa jostain vanhoista laseista ja vähän yli satasen kännykästä kun vastaajalla kumminkin on velkoja saman verran kuin sillä porvoolaisella kirkonpolttajalla, kuhan se saa pahoinpitelytuomion ja menee lusimaan loput ehtoollisensa niin mä oon ok jutun kanssa.
Sit kyl valitan hoviin jos se meinaa yhdyskuntapalvelulla selvitä tai mulle meinaa tulla joku tuomio.

14.01.2022 16:14:48 | 16:15:48
#539278 [+-] Piilota Suosittele

>>539265
Lähtökohta on, että asianosainen kustantaa itse tarvitsemansa oikeudellisen avun. Jollei hänellä ole varaa itse hankkia tarvitsemaansa apua, se voidaan kustantaa hänelle joko osaksi tai kokonaan valtion varoin. Oikeusapua ei kuitenkaan yleensä myönnetä, jos hakijalla on oikeusturvavakuutus, josta asian kulut voidaan korvata.
https://oikeus.fi/oikeusapu/fi/

Teitkö varallisuus laskelman? Et tehny? Tieks että ulosotto lasketaan siihen kans, sun eduksi.

Että sillai

14.01.2022 16:42:26
#539283 [+1] Piilota Suosittele

>>539278
Mulla ei oo mitään ulosotossa. Kämppä lasketaan omaisuudeksi.
Edelleen, mä kävin henkilökohtaisesti selvittämässä asiaa oikeusaputoimistolla ja tuo hinta mulle siteerattiin.

Lue viesti läpi ennenkuin vastaat siihen.

14.01.2022 18:12:51 | 18:14:20
#539292 [+1] Piilota Suosittele

>>539283
Joo, kuin ja paskaa täynnä

"Syyttäjäviraston sihteeri kyllä vinkkasi että kannattaa mainita tuomarille käsittelyn aikana että oikeusavustajaan ei ole varaa, ne on kuulemma aika järjestään kyrvähtäny siihen et kerta kerran jälkeen joku kilikalit, juoksukaljat, pahoinpitelyn tjsp tehny tyyppi kävelee naureskellen oikeussaliin ilman huolen häivääkään vitun kalliin valtion maksaman asianajajan kanssa samaan aikaan kun uhri kärvistelee yksikseen usein vielä ekaa kertaa käräjäsalissa..."

Tajuatko sä urpo, että LAKI sanoo että Suomessa JOKAISELLA on oikeusturva. Sitä ei mitkään vitun tuomarit tai sihteerit päätä, kuka saa oikeusturvaa ja kuka ei.

Ja näytä mulle missä sanotaan että joku kusinen yksiö vaikuttaa oikeusturvaan? Aivan, vittu missään ei niin sanota. Luulen että et edes hakenut oikeusapua ja nyt yrität mussuttaa että noin sanottiin.

"Käyttövarojen laskeminen
Tuloina otetaan huomioon palkka- ja eläketulojen sekä päivärahojen lisäksi muun muassa lapsilisät, elatusavut ja pääomatulot. Tuloista vähennetään veron ennakonpidätys. Lisäksi niistä vähennetään kohtuulliset asumismenot, päivähoitomaksut, elatusapumaksut, ulosottosuoritukset ja velkajärjestelyn maksuohjelman mukaiset suoritukset. Tuloista vähennetään myös 300 euroa jokaisesta hakijan taloudessa asuvasta alaikäisestä lapsesta."

1 henkilö

ilmainen: käyttövarat enintään 600
omavastuu: käyttövarat 601–1 300 euroa
ei myönnetä: käyttövarat yli 1 300 euroa


Missä puhutaan asunnosta? Ei vittu missään hyvä idiootti :DDDDDD

https://oikeus.fi/oikeusapu/fi/index/hakeminen/millatuloillaoikeusapuamyonnetaan.html

14.01.2022 18:21:19 | 18:22:10
#539298 [+-] Piilota Suosittele

>>539293
Tai sitten sä tajusit väärin hermanni, kato tätä:

Vä­hä­va­rai­sil­le oi­keus­a­pu on il­mais­ta. Mui­den on mak­set­ta­va se osit­tain itse. Ha­ki­jal­ta pe­rit­tä­vät ku­lut muo­dos­tu­vat oi­keus­a­pu­mak­sus­ta ja oma­vas­tuu­osuu­des­ta.

"Lisäomavastuuta kerryttävää varallisuutta eivät kuitenkaan ole perheen vakinainen asunto, tavanomainen vapaa-ajan asunto ja auto, jos niiden arvo on kohtuullinen suhteessa perheen kokoon ja tarpeeseen."

Tossa linkki, mitä se maksaa. Toi 70e + 110e/h tunti mainitaan, JOS SÄ TIENAAT YLI 1300e/kk !
https://oikeus.fi/oikeusapu/fi/index/hakeminen/mitaoikeusapumaksaa.html

Missä lukee, että asunto vaikuttaa? Missä? Näytä mulle, missä niin sanotaan?

Teitkö laskelman, et tehny. Ihan oma mokas.

14.01.2022 18:22:56
#539300 [+-] Piilota Suosittele

>>539293
Lue viel kerran hermanni

"Vä­hä­va­rai­sil­le oi­keus­a­pu on il­mais­ta. Mui­den on mak­set­ta­va se osit­tain itse. Ha­ki­jal­ta pe­rit­tä­vät ku­lut muo­dos­tu­vat oi­keus­a­pu­mak­sus­ta ja oma­vas­tuu­osuu­des­ta."

Lues vielä eka lause uudestaan
""Vä­hä­va­rai­sil­le oi­keus­a­pu on il­mais­ta"

Eikä vieläkään mene jakeluun?

14.01.2022 18:38:24 | 18:40:10
#539301 [+-] Piilota Suosittele

>>539300
"Oikeusapu myönnetään ilman omavastuuta henkilölle, jonka käyttövara on enintään 600 euroa kuukaudessa. Oikeusavun saajan tulee maksaa lisäomavastuu, jos hänellä ja hänen puolisollaan on varallisuutta, jonka arvo on yli 5 000 euroa. Lisäomavastuu on puolet 5 000 euroa ylittävästä varallisuudesta."

Ja anyways, tottakai mä nyt varmistin että ihanko oikeesti 110€ tunnilta, oikeen asianajajankin saa palkattua halvemmalla..

14.01.2022 18:42:43 | 18:43:40
#539303 [+-] Piilota Suosittele

>>539301
Varallisuutta, ei omaisuutta tajuatko?
Jos sulla makaa yli 5 tonnia tilillä, sitä se tarkoittaa. Sun asuntos ei ole varallisuutta, vaan omaisuutta.

Varallisuutta on käteinen raha, säästötilit, saattaa olla osakkeet tai sellaiset jotka lasketaan varallisuudeksi.

14.01.2022 18:45:35 | 18:46:00
#539305 [+-] Piilota Suosittele

>>539301
Lisäomavastuuta kerryttävää varallisuutta eivät kuitenkaan ole perheen vakinainen asunto, tavanomainen vapaa-ajan asunto ja auto, jos niiden arvo on kohtuullinen suhteessa perheen kokoon ja tarpeeseen.

eivät kuitenkaan ole perheen vakinainen asunto


Opettele lukemaan

14.01.2022 18:55:08
#539307 [+-] Piilota Suosittele

Näin se menee suomessa. Toiset saa pyytämättä. Toiset ei edes pyydettäessä. Niin monta kertaa törmännyt samaan. Tilillä 0 euroa, mutta huudetaan vain, että olet saanut palkkaa yli 2 euroa. Apuja ei tule. Kun heität perään laskut niin niille nauretaan päälle. Vasta kun psykiatrian erikoislääkäri kertoi ilmoittavansa sosiaalitoimistoon mitä lääkkeiden ottamisesta seuraa alkoi tulla uusintkutsua "neuvotteluun". Rikollinen elämä alkaa kiehtoa yhä enemmän tällä hetkellä.

14.01.2022 19:11:09
#539309 [+-] Piilota Suosittele

>>539305
"jos niiden arvo on kohtuullinen suhteessa perheen kokoon ja tarpeeseen"
Näköjään toi yksiö ei oo kohtuullinen. Pitäis tehdä kirjallinen valitus sitten vissiin hallinto-oikeuteen tjsp mutta vähän epäilen sekä sen läpimenomahdollisuuksia että asiaa ehdittäisiin edes noteeraamaan ennen kuin käräjäpäivä tulee.

14.01.2022 22:42:06 | 22:46:10
#539360 [+-] Piilota Suosittele

>>539307
Miksi et jumalauta asioi toisessa toimistossa? Mä olen Hyvinkäläisen käyttänyt sekä Vantaan että Hämeenlinnan oikeusaputoimistoja elämäni aikana. Ei se ole sidoksissa sun asuinpaikkaas.

Mä en vieläkään ymmärrä, miten joku vitun yksiö evää sulta oikeudeusturvan. Se on perusoikeus, se on LAKIIN kirjoitettu. Sitä ei mikään sihteeri tai tuomari päätä.

Edelleen, mitä se alkusivu sanoi?

"Lähtökohtaisesti kaikki pienituloiset saa oikeusapua"

Siinä puhutaan TULOISTA. Eikä OMAISUUDESTA.

Sijoitusasunnot on erikseen, jos sulla on useita eri kämppiä. Silloin sä saat niistä tuloja jos vuokraat ne eteenpäin.

14.01.2022 22:47:47 | 22:49:02
#539361 [+-] Piilota Suosittele

>>539309
Ja tietenkään et osaa ottaa yhteyttä oikeusasiamieheen tietenkään? Ei vissiin oo käyny mielessä, että on kuluttaja-asiamies... On sosiaaliasiamies.... Sairaanhoidossa on potilasasiamies... Sit on oikeusasiamies! Ohhoh! Tiesitkö tätä?! Se on ilmainen viranomainen, joka valvoo että oikeuksias kunnioitetaan hermanni >.>

14.01.2022 23:13:35
#539368 [+-] Piilota Suosittele

Muutama vinkki oikeuteen. Elä vittuile, elä oo sarkastinen, käyttäydy nöyrästi ja asiallisesti. Kerro asiat siten kuten ne ite muistat eläkä sano mitään ylimäärästä toisen vituttavasta naamasta tai erityisemmistä asioista elleivät erikseen kysy. Vaikka kuinka vituttais niin elä vaan sorru reuhaamaan tai osoittamaan mieltä. Jos tulee itelle sanktioita niin kysy asiantuntijoilta, että miten tämä saataisiin oikaistua. Lakipirut on semmosia, että jos tulee vähänkään paskaa niin ne heti puuttuu siihen ja laittaa ylös papereihin. Tiedän tämän sattuneesta syystä. Satuin nuorena tempasemaan tappamisella uhkailevaa nekkuun niin käräjillehän siitä päädyttiin. Poliisi soitti sittemmin ja sano, että asia jää sikseen jos maksan tonniviissataa. No en suostunu ja vastasin, että jos tää oikeuteen menee niin nostan syytteen laittomasta uhkauksesta.

Kyseessä oli mulle täysin tuntematon heppu joka ensin halus polttaa mun naaman kaasusytkärillä ku en suostunu lainaamaan sille kännykkää. Loppuillasta näin ku se sankari oli pehmittämässä viereisen pöydän pikkutyttöjä ja ku veitikka lähti kuselle niin ohimennen sanoin tytöille, että olkaa varovaisia tuon kanssa. Se kuuli sen ja julisti, että oon tehny viimesen virheeni. Menin perään ja kysyin, että mitä se tämä tämmönen on. Alko kaivamaan taskusta ties mitä asetta niin lasautin päin pläsiä. Hiippari vaan hekotteli ja pyys baarimikkoa soittamaan poliisin. Ku valot alko vilkkumaan pihamaalla niin jätkä joka oli kaikessa rauhassa istunu jakkaralla viimeset 20 minuuttia loikkas kaikkien paikalla olijoiden hämmennykseksi lattialle, rupes kieriskelemään ja huutamaan tuskaansa ku elävältä syötävä porsas.

Poliisi nosti hepun ylös ja sano, että painu vittuun täältä. Multa kyselivät, että mikä on homman nimi niin kerroin koko jutun. Puistelivat päätään. Kuulusteluissa miliisi sitten luki papereita ja huokaili, että taas tää sama jätkä ja sama juttu. Topsahtu hetkeksi ja kysy, että lukeeko se nyt oikein, että mää oon lasauttanu sitä. Oli kovin huvittunut ja mutisi, että joskus näköjään näinkin päin. No oikeuteen ja kaks käsittelyä kerralla. Toisessa tapauksessa se oli potkinu jotaki heppua päähän baarissa ku ei ollu käskystä huolimatta valinnu sen mieleistä kappaletta jukeboksista. Mut puolestaan tuomittiin pahoinpitelystä ja se laittomasta uhkauksesta. Sillä oli todistajakin mukana (joka ei etes ollu paikalla) jota oikeus joutu monta kertaa huomauttamaan, että jos se valehtelu ei lopu niin se saa sakot.

Lopputulos oli, että molemmat jouduttiin "maksamaan" toisillemme korvauksia. Sakot oli maksettava, mutta mun kontolle jääneet vahingonkorvaukset järkättiin niin, että sen kusiluikan pitää ite parin vuoden aikana ruveta vaatimaan rahoja, mutta en joudu maksamaan niitä jos en oo töissä. No en ollu töissä ja tästä on vissiin jo 20 vuotta aikaa. Kyllä ne siellä oikeudessakin tietää tasan tarkkaan nuo kusipaskat ja kunhan ite muistaa olla asiallinen niin ymmärtävät sitä oikeaa uhria.

Sitten tuo oikeusaputoimiston juttu, että ei ketään käsittääkseni voida pakottaa myymään ainoata kotiaan joka ei ole edes arvokas ja vähävaraiset saa oikeusavusta ittelleen osotetun puolustajan. Ihan sama mitä sulle joku virastopeikko sanoo ku ne vetää aina kotiin päin ja ihan "vahingossa" unohtavat mitä laki sanoo. Avaat Finlexin ja sieltä kaivat esiin vähävaraisen oikeusavun niin voit sen kans mennä paikalle seuraavalla kerralla ja lätkästä tulosteen pöytään, että mitäs mieltä ovat tästä.

15.01.2022 09:48:15 | 09:49:02
#539486 [+-] Piilota Suosittele

>>539361 Kuluttaja-asiamies ei virastojuttuihin koske vaan passittaa asian lautakunnalle jonka päätöstä saa odottaa keskimäärin puolitoista vuotta, oikeusasiamiehen jono ei yhtä valtava ole mutta ei sieltäkään kuukauden varoajalla apua saa.

Jäbä on kyllä niin täynnä paskaa et vaikee uskoa ettet oo vielä poksahtanu.

>>539368
Joo, ei siellä vittuilemaan tai mesoamaan auta ruveta(ellei juttu sitten oo joka tapauksessa hävitty ja haluaa purkaa vitutusta.)

Mikähän siinä muuten on et tollaset tyypit on aina pikkutyttöjen kimpussa? Tästäkin tyypistä liikkuu vähän sellaisia huhuja että lisko-osastolle vie matka kun ehdonalaiset napsahtaa lusittavaksi..

15.01.2022 11:46:09
#539520 [+-] Piilota Suosittele

>>539486
Kuluttaja-asiamiehen otin esimerkiksi, jotta ymmärtäisit mikä on oikeusasiamies. Yhä enemmän mulle tulee sellanen tunne, että puhut paskaa etkä ole edes tehnyt asialle mitään. Oikeusaputoimiston puheet ettei anneta oikeusapua koska jotku juoksukajasankarit sai lakimiehiä rupes vituttamaan? Tossa ei ole mitään vitun logiikkaa. Mikään vitun oikeusaputoimisto ei päätä, ketä laskutetaan ja ketä saa oikeusapua. Siihen on laki, mutta tietenkään sä et osaa ottaa siitä selvää.

Mä olen sulle useampaan kertaan näyttänyt, ettei asunto vaikuta oikeusapuun yhtän vitun mitenkään. Missään ei sanota että se vaikuttais, joten ihan oma häpees jos et ole osannut hoitaa asioitas.

15.01.2022 12:20:03
#539537 [+-] Piilota Suosittele

>>539520
Ja edelleen oikeusaputoimistolla katseltiin papereita ja näin siellä todettiin.
Mitä jos edettäisiin tässä ja kun kerran noin fiksu ja filmaattinen olet koittaisit vaikka vinkata mihin oikeusasiamiehen toimista voi valittaa niin että vastaus tulee parissa viikossa.
En todellakaan luota siihen että sitä laskutusta saisi myöhemmin korjattua.

16.01.2022 04:38:43
#539781 [+-] Piilota Suosittele

>>539486
Jaa'a. Ehkä ne nistivoimissaan kuvittelee olevansa suuriakin rakastajia ja kun ei saa aikusilta niin sitten houkuttelevat lapset antamaan rööriä jos toistakin. Mutta ei ne oo turvassa liskollakaan mitä on lueskellu netistä. Nekin on välillä muitten kanssa tekemisissä vaikka ruokalassa niin se on sitten siinä ja saavat opetusta.

Itte Jammu Setäkin oli kuulemma eristyksissä, sattuneesta syystä, koko vankeusaikansa ku aina kummasti kaatu portaissa ja oli silmät muurautuneet umpeen jonkin allergisen reaktion vuoksi. Oli sitten kerran selittäny vartijoille, että haluaa lähtä käymään jumalanpalveluksessa ja ku oli ovet avautunu ja käveli kohti istumapaikkaa niin oli jätkät ruvennu nousemaan penkeiltä siihen malliin, että Jammu oli tuumannu, että kyllä tää riitti ny tälle kertaa.

Linnassakin on niin monenlaisia rikollisia eri syistä, mutta raiskarit ja varsinki pedofiilit sekä naisia ja lapsia pahana pitäneet on siellä semmosessa asemassa, että niitä saa hakata kuka vaan haluaa eikä silminnäkijöitä oo. Tai ainkin ennen ählämistien mukaan tuloa näin kuulu olevan. Nehän tietenkin suojelevat toinen toisiaan ku tietävät, että jos ykskin lipeää roolista niin jokainen on sen jälkeen hampaat kurkussa ja turpavärkki veressä.

Sehän se nuilla pedareilla ja naisten tai vammasten hakkaajilla on ongelmana, että ne tietää ettei ne pärjäis reilussa painissa miehille niin kohdistavat sitten sairaat tekonsa itteään monikertaisesti heikompia kohtaan. Siviilissä niillä on hinkuna kytätä, että millon vastapuoli sattuu vilkasemaan sivulle ja sitten äkkiä läpsäys toisen poskelle ja helvetinmoista vauhtia karkuun. Kiinni jäädessään sitten selittävät ummet ja lammet siitä, miten ne vaan puolllllusti ittiään ku toiset aiko syyä niien aivot. No eihän etes rivikytät usko niitä ku joka viikonloppu on samat sankarit kiinni otettuina siitä, että ihan oudosta syystä vaan väkivaltahullut yritti kimppuun ja vaikka vastapuoli ois kaks kertaa isompi niin pääsivät nippa nappa karkuun ku antoivat sille sorminäpsäyksen korvalehteen ja joutuivat ihan vaan siksi juoksemaan puolen kylän läpi ku sattuivat just sillon muistamaan, että jäi kännykkä kotiin tai jotain muuta vastaavaa paskaa.

Ei sillä, jos semmoseen ruljanssiin lähtevät niin ne on soramontun pohjalla jo parikymppisinä eikä siinä yhteiskunta häviä yhtään mitään.

[ 30 viestiä | ]