Äijjien iltaa Äijjien iltaa
Jotain korvassa Jotain korvassa
hapsilapsena Rolling On The Floor Laughing EMOJI hapsilapsena Rolling On The Floor Laughing EMOJI
Bödkatti :3 Bödkatti :3
Mahtava jousitus Mahtava jousitus
Tää tulee ja lyö sua palleille Tää tulee ja lyö sua palleille
offiser donws offiser donws
Aikasi on koittanut Aikasi on koittanut
Pekka tiesi totuuden. Pekka tiesi totuuden.
Kaikkea ajateltu Kaikkea ajateltu
Voinko Voinko
Hapsi aineissa Hapsi aineissa
Yhdyntäopas luolastolaisille Yhdyntäopas luolastolaisille
Meni vaan jalat poikki Meni vaan jalat poikki
Uudet lentokoneistuimet tulevat Uudet lentokoneistuimet tulevat
Terveellinen smoothie Terveellinen smoothie
Nyt duli dabbelu! :3 Nyt duli dabbelu! :3
Cat on dog violence Cat on dog violence
Ei riitä Ei riitä
:okay: :okay:
Toivo elää Toivo elää
Kovaa työtä Kovaa työtä
Et voi nukkua nyt, Viholliset on lähellä Et voi nukkua nyt, Viholliset on lähellä
Uhripöytä Uhripöytä
 461 näyttökertaa, 2 viestiä, 4.18 MB, 1 tiedosto, 04.01.2019 12:18:38
[ + 0 | ]

modernia taidetta

[22461] [0.mp4] [4.18 MB] [640x640] [] []

maapähkinävoi

 · 

taide

(62)  · 

maalaus

(63)  · 

paskaa

(83)
04.01.2019 12:21:36 | 12:22:27
#141469 [+-] Piilota Suosittele

Mikähän lie lateraalikonnotaatio ja kompilaatiokonteksti?

"Kriitikko ei kuitenkaan voi pitäytyä arvostuksiin, jotka perustuvat vain olemassa olevaan taiteeseen. On uskallettava käydä jatkuvaa dialogia muuttuvan taiteen kanssa.

Taidekritiikki ei ole luonteeltaan preskriptiivistä eli sen arvioimista, miten taideteos täyttää edeltä määriteltyjä kriteerejä. Se on deskriptiivistä eli uusia teoksia kuvailevaa, tulkitsevaa ja arvottavaa toimintaa. Jokaisesta teoksesta pyritään löytämään sen ainutlaatuisuus ja omin luonne.

Teoksia ei arvioida tyhjiössä, vaikka vertailukohtia ei laitettaisi ilmi. Vertailu aiempiin teoksiin ei puolestaan merkitse suoraa arvottamista. Poikkeaminen totutusta ei sinänsä tee teoksesta hyvää eikä huonoa.

Taidekritiikki on täynnä paradokseja, sisäisiä ristiriitoja. Paljon on keskusteltu muun muassa siitä, missä määrin kritiikki on journalismia ja missä määrin taiteentutkimuksen alaan kuuluva populaarin kirjoittamisen laji.

Kriitikkokunta ei ole täysin tiedostanut, että konservatiivisena mediana pidetty sanomalehti on tosiasiassa muuttunut dramaattisesti viime aikoina. Ei ole ollut helppoa löytää luontevia tapoja toimia uudenlaisessa ympäristössä. Kritiikin pinnallistuminen, banaalin henkilöjulkisuuden piirteet sekä kritiikkitekstien lisääntyneet virheet selittynevät osin tästä. Laatu tuntuu huononneen niin free lance -kriitikoiden kuin kulttuuritoimittajienkin teksteissä.

Ongelmaa kärjistää se, että yhä useammat taiteentutkijat ovat eristäytyneet omaan tieteen maailmaansa. Moni tutkija ei kerta kaikkiaan osaa kirjoittaa sanomalehden yleisölle, ja toiminta kriitikkona taitaa jo enemmän haitata kuin edistää tieteellisellä uralla etenemistä.

Kriitikot mieltävät itsensä lehden lukijoiden palvelijoiksi, ja kritiikkiä kirjoitetaan nimenomaan taiteen kuluttajille. Kritiikkien lukijoista enin osa kuuluukin tähän joukkoon, mutta dramaattisimmin kritiikki vaikuttaa taiteen tuottajiin."

[ 2 viestiä | ]